İnceleme

Game of Thrones'a İlk Bakış

Herkesin dilinde olan, izlemeyenlerin bile az çok bilgi sahibi olduğu belkide spoilera yakalanma ihtimalimizin en çok olduğu dizi olan Game of Thrones'ın ilk bölümünü dün izledim. Evet yanlış okumadınız daha dün başladım diziye bunun sebebi ise az önce dediğim gibi "spoilera yakalanma ihtimalimizin en çok olduğu dizi" ve ben izlemediğim halde bu spoilerlara yakalananlardanım. Haliyle insanın ister istemez hevesi kaçıyor. Bunun yanı sıra GoT izlemenin overrated bir duruma gelmiş olmasıydı. İzlediğim dizi sayısının çift haneli sayılara geçişinin üstünden çok zaman geçmişti ve onlarca dizi izlememe rağmen GoT izlemediğimi duyunca millet sanki "ben uzaylıyım" demişim gibi tepki veriyordu. Birçok kişinin başlamam için fazla üstünde durması üzerine bende izlesem mi izlemesem mi diye düşünüyordum ve kuzenim Haydar'ın ağır ısrarı üzerine ilk bölümünü izledim.

Dizinin zaten en iyisi olduğunu biliyordum. Malum HBO kanalında yayınlanıyor olması diziyi daha da cazip kılıyor. Güzel bir eserin güzelce uyarlanıp yansıtıldığı zaten herkesin dilinde olan bir şeydi. Kanalın diziye en başından beri iyi baktığı pilot bölümden bile belli oluyor. Söylemem gerekir ki televizyon dünyasında onca dizi izlememe rağmen ciddi anlamda kaliteli bir iş daha önce görmemiştim. Dekorlar, atmosfer ve ilerleyen bölümlerde görmeyi beklediğim dizilerin ötesinde bir CGI olacağı şüphesiz. Hikaye açısından da gayet güzeldi. Kime sorarsanız "ilk 1-2 bölüm biraz sıkabilir daha sonra güzelleşiyor" lafını eder. Benim şahsi görüşüm ise sadece ilk bölümü izlemiş biri olarak söylüyorum. Oldukça harikaydı ve olması gerektiği kadar güzel bir pilot bölümdü. Eğer ilk bölümden dizinin olay örgüsünü spesifik bir şekilde takip ederseniz kafanız karışmadan diziyi kavrayabilirsiniz. Çünkü millet bölümler ilerledikçe kafanda oturuyor diyor ama ilk bölümden sana tüm yapboz parçalarını veriyor. Oyunculukları daha tam görmesem de yaban bir oyunculukları yok oldukça yerinde görünüyor, şimdilik. Görüntü açısından en iyisi olduğunu söylemiştim ama hikaye açısından en iyisi GoT mu onu bilemem. Henüz dediğim gibi ilk bölümü izledim ve böylemesine büyük bir şey diyemem ama hikaye açısından daha kaliteli fakat kanalların veya yapımcıların etkileri, bütçe sıkıntıları gibi sorunlardan dolayı yeterince iyi yansıtılamayan dizilerde var. Tabi GoT için bunu söyleyemem dizinin bütçesinin oldukça iyi olması ve HBO gibi dev bir kanalda yer alıyor oluşu bile dizinin insan gözünde ki değerini arttırıyor. Dizi oldukça güzel yansıtılıyor. Bence isteseler bile bundan daha güzel yansıtamazlar. Çıtanın en tepesinde bulunmayı hak eden bir dizi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Asosyal Kahvehanesi Designed by Templateism.com Copyright © 2016

Blogger tarafından desteklenmektedir.